Sunday, June 26, 2011

Catatan : Few Days Remaining

Alhamdulillah.Percutian sebulan di Malaysia kali ini berlainan coraknya.Hari-hari terakhir sebelum berangkat ke Jordan,hati pun rasa sayu[ eceh..feeling..]. Kenapa cuti ni lain coraknya? haaa..meh nak citer..

Alkisah bermula semasa perjalanan pulang dari Jordan.Kali ni pengalaman naik flight lompat-lompat memang yang terbaik. Bertemankan Cik N , perjalanan kami mengambil masa hampir 3 hari. Dari Jordan ke Dubai satu malam.Dari Dubai ke Sri Lanka satu malam lagi. Dari Sri Lanka ke KL seterusnya KB. hehe. Alang-alang balik ke Malaysia katakan,kami singgah la minum2 kopi dulu. Masih ingat lagi kata-kata pakcik travel agent kat Dubai bila tahu pasal route kami tu, " You are crazy girls..both of you".Adui pakcik,memang kami agak crazy masa tu sebab kami baru habis 10 paper final [ 3 minggu exam - tidur 4 jam sehari - makan apa yg ada ].

Sampai sahaja di KB, berkebetulan semasa cuti sekolah. Wah,adik-adik semua ada kat rumah.Apa lagi,buli laa..heeeee..Seriously, kepenatan otak masih terasa. Memang tido adalah solusi kali ini. Kemudahan intenet pula agak t'batas,jadi Facebook buat pertama kalinya diabaikan. Apa-apa pun, checklist makanan yang diidamkan semuanya berjaya dimakan. Mak kata " Balik dari Jordan kurus kering,duk seminggu kat rumah dah gemok daaaa".

Sememangnya cuti kali ini,masa dimanfaatkan di rumah sahaja. Kawan-kawan tak dikontek. Keluar dengan famili sahaja. Sehinggalah tarikh untuk turun ke KL atas urusan kerja tiba.

Tarikh yang dirancang ke KL 18-22 jun diubah saat-saat akhir kepada 21-24 jun. Ke KL tak lain tak bukan bersama Cik S. Ini kali pertama mak ayah bagi izin keluar dengan kawan sejauh ke KL.ha2. I'm not a pampered girl,but my parent love me too much..lalala.

Kami berdua b'tolak ke KL pagi 21hb.Sebab dah lama tak naik bas di Malaysia,agak shock tengok kerusi ala-ala flight business class dalam bas Sani. Alhamdulillah,selamat sampai around 6 pm di PUTRA. Sesampainya di PUTRA, kami mengambil KTM ke Batu Tiga. First time buat diri sendiri naik KTM.

Malam itu,kami bermalam di rumah mak angkat kami berdua di Bukit Jelutong.Sebulan lebih perkenalan di facebook,tapi jalinan dan ikatan terasa erat. Rasa macam dah lama kenal. Seriously,rindu dengan ummi.Terima kasih ummi atas p'tolongan and kata-kata guideline dari ummi. (^_^)Y

Rasa nak taip panjang2 lagi.

Tapi takda mood dah. Memikirkan barang-barang belum siap and kena packing. Pening jugak dengan pencarian gigi susu untuk praktikal . Duk fikir dan terbayang suasana klinik,kena jumpa patient..aaaaaa..dan fikir hal kehidupan yang lain. Apa-apa pun,semoga semua yang direncanakan mendapat petunjuk dan jagaanNya. Hati jangan putus-putus berdoa. Sebab Dia sentiasa ada. sobs.~

No comments: