Wednesday, December 30, 2009

Salam.

Tatkala warga dentist-to-be batch 2007 tengah menghangatkan facebook dengan cadangan-cadangan merealitikan gathering kami hujung minggu ini,saya mengasingkan diri sekejap dan cuba memahami lagu ini.

Tulus dari hati,ini kali pertama tersentuh mendengar lagu dikir barat.Rupanya banyak nilai yang diketengahkan dalam lirik lagu tersebut sehingga menginsafkan diri.

Ini merupakan lagu dikir barat pertama yang saya dengar sepanjang bergelar warga Kelantan.[ayah ambo bekem sikit bab-bab lagu nih..]


~Kita berada di zon selesa,tapi kita tidak menggunakan peluang yang ada sebaik mungkin.
~Kita sangat selesa,tapi adakalanya lupa mengambil kisah hal sekeliling.Sahabat-sahabat,adik beradik yang memerlukan sokongan kita samada dari segi material atau sokongan mental.
~Hidup seakan lengkap.Sudah ada perancangan 15 tahun kehadapan,tapi semuanya untuk diri sendiri sahaja?Tamat belajar,kerja,kahwin,membesarkan anak-anak sehingga mereka berjaya seterusnya kita mati?
~Jasa guru,ayah dan emak tidak dapat dibalas.


p/s :
-Aini,rasa semangat untuk buka buku.Terima kasih.
-Ayah n mak : Terima kasih jaga Wa.Tak ternilai jasa mak ayah didik Wa yang HORROR ini.Semoga Wa dapat jadi aset mak ayah yang paling besar di Akhirat nanti.
-Moga program picnic semua dentist dipermudahkan segala urusan.Nak bawa makaroni bakar..hehe
-Tatkala semua merancang side-meal,aku sibuk menguruskan side-work.

2 comments:

nsmujahidahnmnor said...

dikir halim yazid mmg touching ah..

Nasuha said...

btul2..boleh terrrr-mengalir air mata..adeh..